Cu siguranță că anul 2022 va rămâne în istorie ca fiind anul începutului digitalizării ANAF. Două mari proiecte rămân de referință și de mare impact pentru companiile din România. Mai întâi raportarea SAF-T, apoi folosirea facturării electronice e-Factura, acestea sunt acțiuni obligatorii care revin anumitor companii din România, pentru un set bine definit de produse asociate. Fiecare dintre ele afectează într-o măsură mai mare sau mai mică foarte multe din companii.
Ce este e-Factura?
e-Factura reprezintă un sistem pentru transmiterea, stocarea și descărcarea facturilor prin intermediul ANAF. În esență, companiile trimit facturi într-un format standard (XML) la ANAF, care verifică formatul facturii și elementele de pe factură și dă un număr de înregistrare acestei facturi. Daca factura este considerata valida, procesul s-a terminat si partenerul poate descărca singur factura. Dacă ANAF nu consideră formatul corect, atunci factura nu este considerată validă.
În mod standard, pentru a întocmi și a depune aceste facturi, trebuie ca Administratorul firmei să își facă o semnătură digitală și să gestioneze cumva această depunere.
La Keez, nu mai este nevoie de semnătură digitală sau de un sistem separat de management facturi – facturile se depun la o apăsare pe buton cu ajutorul semnăturii noastre digitale. În același mod, gestiunea facturilor depuse sau nevalidate se face direct din platforma Keez, din meniul Facturare/Facturi. Fiind semnătura digitală a Keez, nu mai trebuie să reautentificați semnătura o dată la 3 luni.
Care sunt companiile vizate în sistemul e-Factura
Sistemul e-Factura este proiectat să includă toate firmele din România, însă deocamdată, in primul stadiu al implementării, companiile vizate în sistemul e-Factura sunt:
- Producătorii, distribuitorii și comercianții de bunuri cu risc fiscal ridicat;
- Companiile care vând bunuri și servicii către entitățile publice printr-un sistem de achiziții publice;
- Companiile de construcții și dezvoltatorii imobiliari;
- Agențiile de turism, lanțurile hoteliere, unitățile de cazare care accepta vouchere de vacanță.
Începând din 2023 ar putea să fie vizate toate companiile, pentru toate bunurile și serviciile.
Cand trebuie depusă o e-Factură
O e-Factură trebuie depusă în situațiile (exemple):
- Vânzare la firme, B2B (Business to Business), pentru produse cu risc, gen legume, fructe, băuturi alcoolice, apă minerală naturală, nisip, pietriș, îmbrăcăminte și încălțăminte.
- Vânzare la instituții publice, B2G (Business to Government), ca urmare a unor contracte de achiziții publice.
- Voucher Vacanță, pentru facturi încasate cu vouchere de vacanță.
- Construcții, în cazul vânzării de construcții noi.
Pentru clienții Keez, e-Factura înseamnă doar un click.
Gestiunea facturilor depuse se face de către clienții Keez direct din platformă, din meniul de facturare. Mai mult, antreprenorii nu au nevoie de integrări suplimentare și nici de semnătură electronică.
Tot acest proces este inclus în abonamentul lunar pentru serviciile de contabilitate. Pentru a beneficia de cele prezentate, tot ce aveți de făcut este să ne contactați aici și un reprezentant Keez vă va ajuta imediat.