< Înapoi la Glosar
În cadrul schemei OSS, întreprinderile se pot înregistra pentru TVA într-un singur stat membru, apoi pot folosi acea înregistrare pentru a declara și plăti TVA pe toate vânzările transfrontaliere din UE printr-un singur portal electronic. Acest lucru înseamnă că întreprinderile nu trebuie să se înregistreze pentru TVA în fiecare stat membru al UE unde au clienți, ceea ce poate fi consumator de timp și costisitor.
OSS acoperă două tipuri de livrări transfrontaliere
- Livrări B2C (de la întreprindere la consumator) de bunuri, cum ar fi vânzările prin comerț electronic.
- Livrări B2C de servicii, cum ar fi servicii digitale.
Sistemul OSS este conceput pentru a simplifica conformarea cu TVA pentru întreprinderi și pentru a le facilita vânzarea de bunuri și servicii în toată UE. Face parte din pachetul mai larg de comerț electronic al UE, care include alte măsuri menite să promoveze comerțul electronic transfrontalier în cadrul UE.
Cum să te înregistrezi pentru sistemul OSS
Pentru a utiliza OSS, trebuie mai întâi să te înregistrezi. Atunci când te înregistrezi pentru OSS, trebuie să selectezi statul membru unde vei fi identificat în scopuri de TVA. Acesta va fi statul membru unde îți vei face declarațiile de TVA și vei plăti TVA.
Întreprinderile din UE trebuie să se înregistreze în statul lor membru.
OSS cu Keez?
Keez face toate formalitățile: noi te înregistrăm în OSS și depunem declarația corectă în ANAF. În raportul Datorii la Stat vei primi o singură sumă de plată referitoare la TVA-ul din OSS. Mai multe despre OSS în help-ul Aplicației Keez.