3 pași simpli către o raportare SAF-T fără griji! DETALII AICI →

ÎNREGISTREAZĂ-TE la Webinarul “Cum să activezi serviciul “Extras Online” ca să ai o imagine completă, la zi, asupra încasărilor și plăților firmei”.

ACTUALIZARE: suspendare aplicare dispoziții privind automatele comerciale care trebuie să aibă case de marcat fiscale (AMEF)

AMEF

Share this article

Timp de citire: 2 minute

Cuprins

Actualizare din data de 23 octombrie 2024 la articolul de blog publicat inițial pe data de 26 septembrie 2024

Executivul a modificat, prin ordonanţă de urgenţă, mai multe prevederi din OUG nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

S-a decis suspendarea, până la data de 31 decembrie 2024, a aplicării dispoziţiilor care reglementează drept contravenţie nerespectarea obligaţiei operatorilor economici care efectuează livrări de bunuri sau prestări de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce funcţionează pe bază de plăţi cu cardul, precum şi de acceptatoare de bancnote sau monede, de a dota cu aparate de marcat electronice fiscale aceste dispozitive, doar în cazul acelor operatori economici care, la data controlului efectuat de organul fiscal, au încheiate contracte pentru achiziţionarea aparatelor de marcat electronice fiscale de la distribuitori autorizaţi, cu termen de livrare şi instalare până la data de 31 decembrie 2024.

 

Articol publicat pe 26 septembrie 2024

Începând cu 1 octombrie 2024, orice automat comercial care acceptă plăți cu cardul, bancnote sau monede trebuie să fie echipat cu un aparat de marcat electronic fiscal (AMEF). Această obligație legală se aplică tuturor operatorilor economici care vând bunuri sau prestează servicii prin intermediul acestor automate.

Nerespectarea acestei prevederi poate atrage sancțiuni severe, inclusiv:

  • Amenzi între 8.000 și 10.000 de lei
  • Confiscarea veniturilor nejustificate
  • Suspendarea activității până la instalarea AMEF-ului și plata amenzii (integral sau parțial)

 

Această măsură are ca scop asigurarea transmiterii corecte a datelor fiscale către ANAF și este prevăzută în legislația specifică (OUG 28/1999 și OG 11/2022).

Clienții Keez beneficiază de import automat pentru „z-urile” din casele de marcat.  Pașii pentru importul tranzacțiilor din casa de marcat sunt foarte simpli:  

  • descarcă fișierele conform instrucțiunilor casei de marcat pe care o ai. 
  • asigură-te că sunt fișierele corecte și si conțin toate fișierele p7b împreună cu raportul lunar
  • salvează fișierele într-un folder și arhivează-l utilizând arhivatorul din Windows (“click dreapta > Send to Compressed (zipped) folders”)
  • încarcă fișierul zip în Aplicația Keez la Contabilitate > Documente sau trimite-l prin email la <codul_firmei>@keez.ro.

Recomandările noastre

Vă dorim sărbători magice alături de cei dragi!🎄

Pentru a ne reîncărca bateriile și a reveni cu forțe proaspete în noul an, vom fi în vacanță în perioada 23 decembrie 2024 – 8 ianuarie 2025 🗓️

Ultima noastră zi de lucru din 2024 va fi vineri, 20 decembrie. După această dată, eventualele solicitări extrem de urgente din CONNECT vor fi procesate cu o capacitate minimă.

Echipa Keez

Abonează-te gratuit la Newsletter-ul Keez!

Ești antreprenor și vrei să afli primul tot ce contează pentru pentru afacerea ta?
Abonează-te și vei fi la curent cu: