Conform legii, orice societate comerciala este obligata sa aiba un contabil, fie ca angajat intern in companie, fie apeland la servicii externalizate de contabilitate. In special in cazul IMM-urilor si start-up-urilor, majoritatea antreprenorilor prefera sa colaboreze cu o firma specializata decat sa creeze un departament intern, motivele fiind urmatoarele:
– compania este mica si crearea unui departament intern de contabilitate este rentabila;
– angajarea unui contabil permanent cu contract individual de munca costa mai mult decat colaborarea cu o firma care ofera servicii de contabilitate;
– infiintarea unui departament intern de contabilitate implica anumite costuri cu echipamentele, soft-urile si consumabilele, precum si cu pregatirea personalului, care adunate depasesc cu mult costurile serviciilor de contabilitate externalizate;
Asadar, daca esti antreprenor si ai apelat la un contabil extern, trebuie sa ii prezinti acestuia periodic anumite documente, fie lunar, fie trimestrial, pentru ca acesta sa le inregistreze si sa intocmeasca documentele contabile oficiale. Iata care sunt acestea:
- facturile de vanzare;
- extrasele de cont;
- bonurile fiscale;
- avizele de insotire a marfii;
- chitantele;
- raportul de vanzari;
- NIR-urile;
- contractele: de achizitii, de prestari servicii, de sponsorizare, etc.
- raportul de productie;
- procesele verbale de schimbare de pret;
- Z-turile din casa de marcat (daca e cazul);
- foile de parcurs;
- deconturile de cheltuieli;
- bonurile de consum;
De asemenea, daca firma ta are angajati, trebuie sa ii mai predai contabilului urmatoarele documente:
- condica de prezenta cu ora de inceput si ora de sfarsit;
- cererile de concediu de odihna (daca e cazul);
- concediile medicale/certificatul roz (daca e cazul);
- primele/bonusurile acordate;
- alte documente privind activitatea salariatilor pentru perioada respectiva.
Dupa cum se poate observa, un antreprenor are destul de multe documente care trebuie sa le centralizeze si sa le prezinte contabilului. O problema esentiala a antreprenorului de astazi este reprezentata de comunicarea ineficienta cu contabilul, care de cele mai multe ori ii pune la dispozitie documentele contabile finale abia pe data de 25 a lunii. Astfel, antreprenorul este nevoit sa tina o evidenta paralela, pentru a se folosi de ea cu scopul de a lua decizii in timp util cu privire la business-ul sau. Insa rolul unui antreprenor este de a gasi oportunitati de a dezvolta afacerea, nu de a tine contabilitatea!
Astfel, serviciile de contabilitate online de la Keez.ro propun o abordare inovativa pentru ca relatia cu contabilul sa decurga bine si cu maxim de beneficii pentru antreprenor. Mai exact, tot ce trebuie sa faci este pozezi sau sa scanezi documentele enumerate mai sus si sa le incarci in platforma pe care ti-o punem la dispozitie! Specialistii nostri vor prelucra documentele respective in cel mai scurt timp posibil si vor intocmi documentele contabile de care ai nevoie, pe care le vei putea acessa oriunde, oricand, de pe orice tip de dispozitiv cu conexiune la internet!
Mai mult, vei beneficia si de un set de rapoarte care vor reflecta in timp real situatia financiara a companiei tale si care se vor dovedi extrem de utile pentru o buna organizare a businessului! Asadar, profita de serviciile de contabilitate online si salarizare pe care Keez.ro le pune la dispozitie si asigura o evidenta contabila impecabila pentru afacerea ta!