De la 1 ianuarie 2024 intră în vigoare noile măsuri fiscale, la pachet cu sistemul electronic RO e-Factura. Odată cu aceste noi implementări, contabilitatea tradițională va dispărea, iar contabilitatea online îi va lua locul.
Nu vei mai putea trimite facturile la contabil la sfârșitul lunii pentru că va fi prea târziu. De la 1 ianuarie 2024 vei fi nevoit să încarci toate facturile în SPV (Spațiul Privat Virtual) în maxim 5 zile lucrătoare de la data facturării acestora.
Ce trebuie să faci de la 1 ianuarie
Pentru a putea depune facturile electronice în portalul ANAF vei avea nevoie de cont în SPV și de semnătură digitală.
Clienții Keez nu au nevoie nici de semnătură digitală, nici de cont în SPV. Vom folosi semnătura Keez.
Toate facturile depuse în SPV trebuie generate în format XML. Vei avea nevoie de un program de facturare care să îți genereze facturile în formatul cerut de ANAF.
Clienții Keez pot folosi programul de facturare al Keez, integrat cu e-Factura. Toate facturile se depun în SPV cu un singur click.
Vei avea la dispoziție maxim 60 de zile să descarci toate facturile primite și trimise în SPV și să le salvezi într-o arhivă digitală, altfel nu le vei mai găsi.
Keez salvează toate facturile trimise și descarcă toate facturile primite într-un cloud securizat. Le vei putea vizualiza într-un format ușor de citit ca să știi ce facturi aprobi.
Toate facturile trebuie încărcate în SPV în maxim 5 zile calendaristice de la data facturării. În caz contrar, factura nu mai poate fi deductibilă la client.
La Keez toate facturile emise sunt validate și depuse în SPV. Trebuie doar să apeși butonul ”emite e-Factura”.
De reținut!
Sistemul electronic RO e-Factura este valabil pentru toate persoanele juridice din România/ cu locul prestării în România. Deci, e-Factura aferentă unei tranzacții din afara României nu trebuie trimisă în e-Factura. De altfel, nici vânzările către persoane fizice nu intră în sistemul e-Factura.
De la 1 iulie 2024 doar e-Factura va fi considerată document original. Practic, poți înregistra factura în contabilitate și deduce TVA-ul doar dacă este înregistrată în SPV.
Totodată, orice factură pe care o vei primi în SPV va trebui verificată pentru a reduce riscul de a aproba o factură greșită sau o factură care a fost trimisă din greșeală la tine. Dacă constați că este ceva în neregulă, contactează furnizorul ca să regleze situația.
Nu vei putea anula/șterge o factură deja încărcată în SPV. În acest caz va fi nevoie să retrimiți factura cu mențiunea că este corecție la o altă factură sau să faci storno la factura veche, apoi și să refaci factura.
Contabilitatea online va avea un impact major asupra tuturor afacerilor. Asigură-te că te-ai pregătit din timp pentru această nouă realitate.