< Înapoi la Glosar
Încheierea contractului de muncă
La angajarea unui salariat este obligatoriu să se încheie un contract individual de muncă, în două exemplare, în formă scrisă. După semnare, rămâne câte un exemplar pentru ambele părți: unul la angajat, celălalt la angajator.
Înainte ca angajatul să își înceapă activitatea, angajatorul are obligația să înregistreze contractul individual de muncă în Registrul General de Evidență a Salariaților (REVISAL), ce se transmite Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM).
Ce trebuie să conțină CIM
- Identitatea părților,
- Locul în care va presta munca angajatul,
- Sediul,
- Funcția/Ocupația pe care o va avea angajatul,
- Fișa postului,
- Criteriile de evaluare a activității profesionale a salariatului,
- Riscurile specifice postului,
- Data de la care contractul intră în vigoare,
- Durata contractului (în cazul contractului pe perioadă determinată sau de muncă temporară),
- Numărul zilelor de concediu la care angajatul are dreptul/an,
- Condițiile de acordare a preavizului de către părțile contractante și durata acestuia,
- Salariul de bază și alte elemente constitutive ale veniturilor salariale, precum și periodicitatea plății salariului la care salariatul are dreptul,
- Durata normală a muncii, exprimată în ore/zi și ore/săptămână,
- Indicarea, dacă e cazul, a contractului colectiv de muncă ce reglementează condițiile de muncă ale salariatului,
- Durata perioadei de probă,
- Alte drepturi și obligații ale părților,
- Alte clauze specifice (dacă există).