Data la care SAF-T intră în vigoare pentru contribuabili mici (marea majoritatea a afacerilor din România) se apropie. De la 1 ianuarie 2025 devine obligatorie depunerea Declarației Informative D406.
De ce este importantă data de 1 ianuarie 2025?
Deși Declarația Informativă D406 va fi depusă de contabilul afacerii tale începând cu 1 ianuarie 2025, tu, ca administrator al firmei, responsabil și garant al desfășurării legale a activității economice ale firmei tale trebuie să te asiguri că depunerea se va face fără erori, iar în cazul în care aceste erori vor fi semnalate de către ANAF, trebuie să te asiguri că ele vor fi remediate în cel mai scurt timp.
1 ianuarie 2025 nu este un deadline doar pentru contabilul tău. Este un deadline mai ales pentru tine pentru că depunerea cu erori care nu sunt soluționate la timp se lasă cu amenzi. Acesta este un motiv serios pentru care data de 1 ianuarie 2025 este importantă.
Care este de fapt problema reală cu acest SAF-T?
Declarația Informativă D406 (SAF-T) este o radiografie complexă, detaliată, a contabilității afacerii tale. Este un fișier XML (acest lucru înseamnă tehnologie, IT, nu se poate citi pe hârtie și opera modificări manuale) care conține informații despre toate tranzacțiile și datele contabile ale companiei, de la înregistrări în contabilitate la detalii despre clienți, furnizori, stocuri și mijloace fixe.
- Discuțiile despre SAF-T și despre bătăile de cap pe care acesta le dă contabililor sunt prezente frecvent pe grupurile de contabilitate de pe internet. Dimensiunea acestor conversații arată o îngrijorare în creștere.
- Aceasta este de fapt marea problemă cu SAF-T: foarte puțini contabili au reușit să îl descifreze și să-l depună fără probleme.
Iată câteva exemple de probleme semnalate în diverse postări de pe diverse grupuri de contabilitate:
Zoom in: cum se vede problema SAF-T de aproape
Îngrijorat? Ar trebui să fi. Din toate aceste exemple rezultă că depunerea SAF-T și rezolvarea la timp a eventualelor erori de raportare descoperite de ANAF este dependentă de eficiența cu care diverse componente comunică între ele (oameni și tehnologie):
- Expertul contabil cu experiență relevantă pe care știe cum să o valorifice în această situație.
- Programe de contabilitate utilizate de expertul contabil.
- Programe de facturare folosite de către antreprenor.
- Tehnologie IT susținută de specialiști care permit integrarea diverselor programe și rezolvarea la timp a problemelor apărute.
- Securitate date (inclusiv backup).
- Comunicarea eficientă dintre contabil și specialiștii IT la care se apelează pentru soluții specifice.
Zoom out: ce e de făcut? Poți alege soluția care consumă și timp și bani: urmărește problema SAF-T pas cu pas cu contabilul tău actual
Discută cu contabilul tău și verifică că la curent cu cerințele SAF-T și că este pregătit să te ajute să te conformezi. Ar trebuie să-ți răspundă cu “DA”, fără echivoc, la toate aceste întrebări:
- „Ești familiarizat cu formatul SAF-T și cu cerințele de raportare?”
- „Ai software-ul necesar pentru a genera fișierele SAF-T?”
- „Cum mă poți ajuta să mă asigur că datele mele contabile sunt corecte și complete?”.
Pune-ți contabilitatea în ordine. Dacă există nereguli în contabilitatea ta, acum este momentul să le corectezi pentru că orice „scurtătură” pe care ai luat-o în trecut te poate costa scump în viitor.
Ai la dispoziție în să doar două luni ca să rezolvi toate aceste lucruri: noiembrie și decembrie 2024.
Zoom out: ce e de făcut? Alege soluția rapidă: vino la Keez ca să ai și SAF-T inclus în abonamentului lunar
Keez are propriul departament de IT (“in-house”) cu programatori care înțeleg domeniul contabilității și legislației aflat la baza contabilității.
Echipa Keez a realizat “in-house” un soft care are modulul SAF-T “built-in”. Raportarea SAF-T este o abordare internațională, disponibilă deja de câțiva ani. Noi am alocat timpul necesar pentru a studia toate cerințele specifice, am avut timp să facem toate testele și am adus în firmă toate resursele necesare pentru verificările necesare.
Deoarece Keez este un ecosistem CONTABIL + APLICAȚIE centrat pe contabil, la Keez vei putea naviga prin complexitatea schimbărilor legislative evitând amenzile.
Mai mult, la Keez ai toate premisele create pentru:
- Automatizarea completă a proceselor contabile
- Cloud accounting și colaborare în timp real dintre clienți și experții contabili
- e-Invoicing și digitalizarea tuturor documentelor contabile
- Raportare financiară automatizată și în timp real
- Integrarea ML (machine learning) ca subset al AI în analiza financiară
Tarifele noastre de contabilitate nu suferă modificări la 1 ianuarie 2025 cauzate de faptul că depunem pentru tine o nouă declarație, D406 (SAF-T).
Keez depune deja SAF-T pentru clienții săi contribuabili mari și mijlocii, prin urmare putem garanta că avem un modul SAF-T fără eroare și avem competențele tehnice pentru a investiga orice fel de informații venite din partea autorităților.