Primul pas în antreprenoriat începe cu etapa de înființare firmă și orice fel de dificultăți sunt rezolvate rapid atunci când lucrezi cu o firmă care se ocupă de înființare SRL, sau înființare PFA în sistem online.
Zilele, lunile și anii ce urmează te vor pune însă la încercare. Ai ales să devii antreprenor pentru că ai căutat să obții libertate, autonomie, potențialul de a câștiga mai mult, realizarea visurilor și împlinirea personală. Reușita nu este însă garantată, dar este mult ușurată dacă ai la dispoziție cele mai bune sfaturi pe care alți antreprenori le-au urmat și au reușit.
La Keez lucrăm cu peste 3500 de antreprenori cu afaceri din cele mai diverse domenii. Am discutat cu câțiva dintre ei și iată în rândurile următoare câteva sfaturi din partea lor despre cum să te dezvolți după ce ai trecut de etapa de înființare afacere.
1. NETWORK, NETWORK, NETWORK
Construiește-ți conexiuni valoroase mai ales în domenii conexe afacerii tale pentru a profita de noi oportunități și perspective. Rămâi curios și înfometat de informații din domenii noi. Extinde-ți în mod continuu abilitățile și expertiza, adaptează-te rapid la schimbările din piață și fii flexibil în strategia ta. În egală măsură, nu uita că succesul necesită o minte și un corp sănătos, deci reîncarcă-ți bateriile.
2. SCALEAZĂ FĂRĂ GRIJĂ
Creșterea rapidă este principalul obstacol al fiecărui startup. Există o cursă pentru a câștiga cotă de piață în cel mai scurt timp posibil. Dacă start-up-ul tău este ca majoritatea, investești o cantitate considerabilă de timp încercând să procesezi plățile, să organizezi documentele financiare și să raportezi informații financiare în conformitate cu legea.
Alege însă de la început, imediat după etapa de înființare firmă, un furnizor de contabilitate online. Alegerea unui serviciu de contabilitate online care poate să crească împreună cu firma ta va ușura considerabil acest efort pregătind terenul pentru ca afacerea să se dezvolte rapid.
Menținerea înregistrărilor financiare necesită atenție la detalii și o înțelegere profundă a subtilităților înregistrării. Standardele contabile, facturarea clienților și alte proiecte se schimbă odată cu trecerea timpului.
Specialiștii în servicii de contabilitate online își păstrează legătura cu schimbările din industrie, astfel încât să nu fie necesar să te preocupi tu in detaliu de acest aspect. În loc să rămâi la curent cu particularitățile codului fiscal și a înregistrărilor financiare, lasă asta pe mâna specialiștilor.
3. IA DECIZII BAZATE PE DATE
Gândește-te la ultima dată când a trebuit să iei o decizie importantă cu privire la afacerea ta. Dacă ești ca majoritatea administratorilor, nu ai informațiile și timpul necesar prelucrării lor.
În loc să te bazezi pe instinct pentru a lua decizii, utilizează analiza și cunoștințele furnizate de o firma de contabilitate online pentru că ei, dincolo de personal, experiența, și abilitățile specifice unor experți contabili, au și sistemele software necesare pentru a furniza rapoarte clare care pregătesc terenul pentru luarea de decizii prudente.
Urmărește pe blogul Keez alte materiale cu sfaturi utile pentru antreprenori.