3 pași simpli către o raportare SAF-T fără griji! DETALII AICI →

ÎNREGISTREAZĂ-TE la Webinarul “Cum să activezi serviciul “Extras Online” ca să ai o imagine completă, la zi, asupra încasărilor și plăților firmei”.

e-Factura: Ce trebuie să știi și cum să te pregătești

Share this article

Timp de citire: 3 minute

Cuprins

Sistemul electronic e-Factura va deveni obligatoriu în România de la 1 ianuarie 2024. Acest lucru înseamnă că toate facturile emise și primite între operatorii economici din România nu vor mai fi pe hârtie, ci în format electronic.

Potrivit legislației, în primele 6 luni ale anului 2024 facturile pe hârtie vor funcționa în paralel cu e-Factura. Până la sfârșitul lunii martie nu vor exista sancțiuni. De la 1 aprilie și până la sfârșitul lunii iunie 2024 se vor aplica sancțiuni pentru nedepunerea facturilor electronice pe portalul ANAF, dar vor putea fi acceptate la primire și facturile standard.

De la 1 iulie 2024, toate facturile vor fi depuse și primite prin serverul ANAF. Dacă de la această dată vei alege să primești în continuare și facturi pe hârtie va trebui să verifici dacă acestea au fost încărcate și pe ANAF și dacă sunt corecte. În caz contrar, factura nu va fi luată în considerare.

Cum te pregătești pentru e-Factura

Odată ce va intra în vigoare sistemul electronic e-Factura va trebui să ai în vedere câteva aspecte dacă vrei să primești sau să emiți facturi electronice:

  1. Înregistrarea în Spațiul Privat Virtual (SPV)
    Toate facturile electronice se vor depune în SPV. ANAF a pus la dispoziție un ghid de înregistrare în SPV. Dacă nu ai deja un cont, pentru e-Factura vei fi nevoit să îți faci unul. Poți consulta toți pașii aici.
  2. Semnătura electronică
    Dacă vrei să depui singur facturile pe portalul ANAF vei avea nevoie de o semnătură electronică. Doar după ce te vei autentifica cu semnătura digitală vei putea depune sau valida facturile.
  3. Program de facturare sau un sistem de contabilitate online
    Pentru că facturile electronice trebuie generate în format XML vei avea nevoie de un program de facturare. O altă variantă ar fi să ai un sistem de contabilitate online integrat cu e-Factura.
  4. Învață să depui și să descarci facturile electronice
    Toate facturile electronice se depun în format XML. După ce le-ai depus trebuie să verifici dacă facturile sunt corecte sau greșite. În cazul în care sunt greșite va trebui să le refaci până când sistemul îți va spune că factura este corectă.
    De altfel, va fi nevoie să convertești facturile primite din XML în PDF pentru a le putea citi, apoi să le salvezi într-o arhivă digitală.

e-Factura cu Keez

Clienții Keez nu vor fi afectați de schimbările generate de e-Factura. Keez este perfect compatibil cu e-Factura. Poți emite și primi facturi electronice în mod automat și ușor. Iată câteva dintre avantajele utilizării Keez pentru e-Factura:

  • Facturi corecte: Toate datele și adresele firmelor sunt actualizate în fiecare seară de la ANAF.
  • Depunere automată a facturilor: Keez va depune automat toate facturile emise de clienți pe portalul ANAF de la 1 ianuarie 2024.
  • Descărcare automată a facturilor: Toate facturile tale vor fi descărcate automat de Keez și vor fi păstrate la loc sigur.
  • Facturi ușor de citit: Keez îți va transforma automat toate facturile într-un format ușor de citit.
  • Aprobare simplă a facturilor: Vei fi nevoit doar să verifici dacă facturile primite sunt facturile tale. Odată ce le aprobi, se vor înregistra automat în contabilitate.Dacă nu ești încă client Keez și vrei să beneficiezi de toate cele de mai sus contactează-ne aici. Un reprezentant Keez te va ajuta imediat.

 

Recomandările noastre

Abonează-te gratuit la Newsletter-ul Keez!

Ești antreprenor și vrei să afli primul tot ce contează pentru pentru afacerea ta?
Abonează-te și vei fi la curent cu: