< Înapoi la Glosar
Cum funcționează sistemul e-Factura?
Ca să poți trimite/primi facturi în sistemul electronic e-Factura trebuie să îți faci un cont în SPV și să îți achiziționezi o semnătură digitală.
Atât facturile depuse, cât și facturile primite și descărcate de pe serverul ANAF trebuie să fie în format XML. Pentru a putea face acest lucru, vei avea nevoie de un program de facturare integrat cu e-Factura sau care să genereze factura în format XML și care să primească înapoi factura validată de ANAF.
Fiecare operator economic are la dispoziție 60 de zile, timp în care facturile rămân în căsuța poștală a serverului ANAF, apoi se vor mai putea recupera doar în urma unei solicitări către ANAF.
e-Factura cu Keez
Poți emite și primi facturi electronice în mod automat și ușor. Iată câteva dintre avantajele utilizării Keez pentru e-Factura:
- Facturi corecte: Toate datele și adresele firmelor sunt actualizate în fiecare seară de la ANAF.
- Depunere automată a facturilor: Keez va depune automat toate facturile emise de clienți pe portalul ANAF de la 1 ianuarie 2024.
- Descărcare automată a facturilor: Toate facturile tale vor fi descărcate automat de Keez și vor fi păstrate la loc sigur.
- Facturi ușor de citit: Keez îți va transforma automat toate facturile într-un format ușor de citit.
- Aprobare simplă a facturilor: Vei fi nevoit doar să verifici dacă facturile primite sunt facturile tale. Odată ce le aprobi, se vor înregistra automat în contabilitate.
- Semnătură electronică: