< Înapoi la Glosar
Registrul jurnal reprezintă o parte esențială din sistemul contabil al unei companii și este utilizat pentru a crea și menține evidența financiară precisă și detaliată a afacerii.
Ce face Registrul Jurnal
Registrul jurnal servește ca bază pentru elaborarea documentelor contabile principale, cum ar fi balanța de verificare și conturile anuale, și este utilizat pentru a genera rapoarte financiare precise și conforme cu cerințele legale și contabile.
Ce trecem în Registrul Jurnal
Înregistrările din registrul jurnal sunt efectuate în ordinea în care tranzacțiile au loc, folosindu-se de obicei un format standardizat care include următoarele informații:
– Data tranzacției
– Descrierea detaliată a tranzacției sau a evenimentului
– Contul contabil debitat
– Contul contabil creditat
– Suma tranzacției
Registrul jurnal se păstrează în sediu timp de 10 ani de la data închiderii exercițiului financiar în cursul căruia a fost întocmit. În cazuri precum: pierdere, distrugere sau sustragere trebuie reconstruit în cel mult 30 de zile de la constatare.